2010-11-10
 18:54:54

Dag 2

Idag kom vi fram till Belgien. Som vi lämnar vid åtta någon gång. Och det ska vara riktigt dåligt väder på vägen hem och det kommer att gunga ordentligt. Håll tummarna för att jag ska slippa bli sjösjuk nu. Det skulle liksom vara så typiskt när jag verkligen känner att det går bra i köket och är roligt, då vill jag inte få ett avbrott. Jag tycker att det här är kul. Jag vill lära mig mer och mer och mer.

Just det, ni måste ju få veta vad som hände förut.
Vi kom fram hit till Belgien vid 12 någon gång och allt var frid och fröjd tills det plötsligt blev drama mellan svenskar och belgare. Det hela slutade med att två feta belgare drog upp varsin pistol och sköt tre svenskar som nu ligger omplåstrade i sina hyttar.
Ja, jag driver med er. Men vi är i Belgien och idag har det inte hänt speciellt mycket. Det har regnat i belgien och sett allmänt grått ut typ.

Så vad har jag gjort i byssan idag?
Jo ni förstår att innan lunch så bakade jag goda kanelbullar, klyftade potatis, skar sallad, rev morötter och tog hand om lite disk emellanåt. Jag gjorde också min egen ajvar sås som jag gjorde en hel del på Stenungsön i somras och så städade jag ur lite kylar. Sedan åt vi lunchen som Martin (kocken) lagat och det blev köttbullar, gräddsås, potatis och lingon. Ruskigt gott.

Efter lunch var det rast från 13-15.30 som vanligt. Jag tänkte bloggat då, men så fort jag la mig i kojen och skulle titta på tv så slocknade jag och sov enda fram till 15. Tur att man är smart nog att ställa klockan.
När jag kom tillbaka gjorde jag pizzasallad, städade ur en kyl och lite sådana saker. Vad jag mer har gjort kommer jag inte ihåg just nu. Men det kommer väl tillbaka om en stund antar jag.
Till middag åt vi calamares, min ajvarsås och potatisklyftor. Gott är det enda rätta att säga om den maten.



Fick en kommentar från min faster som jag svarar på här:
Alltså det går ju bra för dig gumman. Du är du säker på att dom inte behöver någon som kan ta lite blodtryck o prover?? Jaj´g kommer med en gång. Hur har det gåt med gunget?? Sov du gott eller?? Puss Puss
Svar:
Jo, det går helt okej för mig här. Kocken är jätte duktig verkligen och jag känner att jag kan lära mycket av honom, vilket är väldigt bra.
Haha, jag kan ju alltid kolla ;)
Det har inte gungat så mycket, visst rör det sig lite. Men inte så farligt mycket, det har mest varit härligt. Inatt ska det dock bli ruskigt dåligt väder så jag får bara hoppas att jag inte blir sjösjuk nu. Jag har sovit gott. Man vaggas ju till sömns så I am sleeping like a baby om man säger så ;)
Saknar dig faster. Puss

Nu ska jag varava ner för att komma i säng i tid för en gångskull.
Micha Hellberg'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: