2010-11-09
 13:35:23

Första dagen i byssan

Nu har jag haft första halva dagen i byssan. Jag har bakat en äpplekaka, hackat grönsaker och gjort hamburgare. Eller iallafall format och stekt hamburgarna. Just det, jag gjorde även en hamburger dressing. Jag är bra.

När vi åt frukost så satt vi inne i tv rummet och tittade på nyheterna, jag och kocken. Sen kom även maskinchefen och då har de bestämda platser som de sitter på. Och chefens platser tar man aldrig. Lite små kul sådär.
Till frukost var det macka med stekt ägg, bacon och falukorv. Och såklart vatten melon. Gott med vattenmelon.
Efter frukosten städade vi ur lite kylar och diskade innan vi gjorde klart lunchen.

Hamburgarna som vi gjorde var till lunch, de var goda. Men även då var det att kaptenen har en bestämd plats vid ett av borden, och ingen sätter sig på den. Vadå respekt?

Sen var jag uppe på kaptenens kontor och lämnade in mina handlingar och sådant, sedan gick vi ner till slabben så jag kunde köpa tandborste och coca cola. Light var det enda som fanns. Men mmmm. Gott gotti gott gott.

Nu har jag rast till halv fyra och tänkte ägna mig åt att ta det lugnt och teckna lite.
När jag börjar igen ska vi steka kyckling piccata som kocken förberedde förut och så ska vi sätta en bulldeg. För jag ska få baka kanelbullar imorgon.
Jag känner att det här kan bli bra, kocken har gett mig beröm för det jag gjort idag. Så det känns som jag står på rätt ben just nu.
Hoppas ni har det bra hemma.



Fia, jag svarar på din kommentar här.
Jag förstår dig gumman, jag är också sån. Men snart kommer jag hem. Just nu är jag halvvägs till belgien lite drygt. Och jag har det super bra här. Så du behöver inte komma med gummibåten.
Puss på dig, daarling!
Älskar dig!

Micha hellberg'


Lena

Hej gumman!! Låter som om du har det riktigt bra. Här snöar och blåser det, men inget som lägger sig just nu i alla fall


EIRA

TÄNKER PÅ DEJ HJÄRTAT GOTT ATT ALLT GÅR BRA


Irene

Alltså det går ju bra för dig gumman. Du är du säker på att dom inte behöver någon som kan ta lite blodtryck o prover?? Jaj´g kommer med en gång. Hur har det gåt med gunget?? Sov du gott eller?? Puss Puss


Kristian

Så underbart att det går bra för dig hjärtat lilla! Tänker på dig och kommer sakna dig jättemycket bara så att du vet! storebror älskar dig massor!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: