2010-11-19
 18:23:25

Göteborg

Tänkte börja med att berätta lite om gårdagen.
Det var en lugn dag i köket. Vi hade kyckling, ris och curry till lunch och jag tog hand om kycklingen.
Jag delade klubborna och rullade dem i mjöl och grillkrydda innan jag stekte dem. Det var verkligen gott.

Till middag var det ärtsoppa som Ulf tagit hand om. Och jo, familjen. Jag åt ärtsoppan.
Sedan fick vi pannkakor med sylt och grädde till efterrätt och jag har aldrig haft så ont i magen i hela mitt liv som efter att jag åt grädden igår. Dumma dumma laktos!

Idag höll jag på att försova mig, men det gjorde jag inte som tur är.
Det var gröt till frukost och jag kunde inte bestämma mig för vad jag skulle ha på så jag tog allt och konstaterade att på mannagrynsgröt ska man ha äpplemos eller kanel och socker. För det var godast.
Sedan gjorde vi lunch och när den nästan var klar gick jag iland och träffade Pauo på hennes håltimme. Det var så skönt att umgås med någon av kvinligt kön igen. Men vi gjorde inte så mycket. Gick mest omkring i stan och kollade på skit.
Jag köpte pepparkakor, Annas såklart för det är de godaste. Jag köpte även ett välbehövligt läppbalsam och en välbehövd handkräm med papaya lukt och tvål och topsar. Bara nödvändigheter med andra ord. Och ja.pepparkakorna var nödvändiga, nödvändigast till och med.

Sen skulle Pauo på museum med sin klass och då åkte jag till Bergsjön och hälsade på Tove och Lemuel. Mysigt att se dem igen. De ger mig styrka. Fina vänner!
Jag åkte med dem till allum där de skulle handla och sedan tog jag bussen tillbaka mot fartyget. Nu sitter jag här och vi har blivit försenade så jag hade inte alls behövt ha så bråttom iväg.
Nu ska jag gå och titta på någon film med Johan och Alex.
I förrgår såg vi Mr. Nobody. Den var bra, se den!



Micha Hellberg'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: