2010-11-08
 22:18:36

Hejdå Göteborg

Har just tittat på ung & bortskämd.
Jag blir så fruktansvärt arg på såna program. Hur svårt kan det vara att sköta ett hem?
Varför passar deras föräldrar upp vuxna människor?

Tänk om min pappa hade varit sån, då hade jag aldrig suttit här ensam på en båt. Här finns det ingen som bryr sig ett smack om vad jag gör osv. Vill jag ha en grisig hytt så skiter dom i det, men dom kommer ju aldrig någonsin att städa åt mig.
Nä ni, jag säger verkligen tack till min pappa för att han låtot mig göra i stort sett allting själv. Och sen kan jag absolut inte säga att jag hjälper till speciellt mycket hemma. För det gör jag inte. Men jag skulle aldrig förvänta mig att min pappa kom med frukost på sängen osv.
Det är klart att jag tagit förgivet att han ska laga mat till mig och sådant, men det är en sak som ändå kan vara okej. Knappt ens att det är okej när man är myndig. Det är nu man ska vara på väg ut, på väg mot ett eget liv någon annan stans i världen. Ut mot nya äventyr, på egna ben.

Jag har också hunnit med Johan Glans - world tour of skåne. Dom har den filmen här på båten men det bästa av allt är nog att dom har pirates. Jag är såååå nöjd.
Alla tre har dom. Mina favorit filmer. Jag vet vad jag kan göra när det är svårt att sova.
Tacka vet jag filmer.

Nu lämnar vi snart Göteborg dessutom, klockan 23 åker vi ut på havet och förbi skåne som är klass två varnat. Jag hoppas innerligt att jag ska slippa bli sjösjuk. Så tänk på mig när ni ligger i era mjuka sköna sängar. Jag kommer att ligga i min koj och känna gungandet, men förhoppningsvis inget illamående.
Det blir spännande det här. Äntligen börjar resan som jag gett mig in på genom att söka denna utbildningen.

Nu ska jag förbereda mig för att sova, börjar trots allt 06.30 imorgon.


Btw, Tove. Jag fick upp din tröja det första jag gjorde. Hua mig vad jag saknar dig. Fina Sis!
Hit hade jag aldrig kommit utan dig. Älskar dig, verkligen!

Micha Hellberg'


tove

Nice med tröjan! Stolt över dig som sagt! :)

Härligt med filmerna, det är bra att ha dem. Spännande att få följa dig i ett så annorlunda liv ju. kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: