2010-11-14
 18:56:32

lite att berätta

Jag har ju lite att berätta. Hann inte skriva på raset förut. Men här kommer det.

I torsdags hade vi avlösningsstädade vi hela byssan. Det innebär att vi förberedde all torsdagens mat på onsdagen och sedan polerade vi HELA köket osv. Vi vaskade alla golv i anknytning till byssan och det blev verkligen rent.
Det blänkte i hela köket.

I fredags fick jag vara min egen chef med Martin som bara övervakade och sa lite vad jag skulle göra. Så jag lagade hela frukosten och allt. Jag gjorde även en chili sås till kvällen och värmde upp all mat.
Det gick riktigt bra och Martin sa att han var nöjd med mig och verkligen ville att jag skulle vara kvar. Men jag ser inget hinder med det för jag har inga som helst problem med den andra kocken, Ulf. Visst han är äldre och så, men han är verkligen jätte trevlig och lär mig väldigt mycket. Det är väldigt roligt här.

Igår jobbade jag med Ulf under hans regler, men det var bra.
Jag kommer inte ihåg just nu vad vi gjorde. Men det kommer om ni ställer frågor om det. Precis som med allt annat, fråga så svarar jag :)

Men jag var bara med på förmiddagen, för sedan blev jag lite sjösjuk och låg i hytten och spydde för att sedan äta och spy ännu mer tills jag somnade vid åtta ungefär.

Idag har vi vart i Belgien igen och jag jobbade så jag kunde inte gå i hamn, vilket jag hoppas kunna göra nästa gång jag är här. Idag lagade vi korv och stuvad potatis till lunch och sedan oxfilé och stekt potatis med vitlök till middag. Och just det jag får ju inte glömma att det var ägg och bacon till frukost.

Jag hann även med att vara uppe på bryggan och se hur man tar emot lots på båten.
Det var en man som kom upp på båten och visade vägen fram till kajen.
Kul att få se det ändå.

Har ni frågor så ställ dem. :)



Micha Hellberg'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: