2011-08-23
 14:49:31

falskhet

Det är sällan människor faktiskt visar sig vara de man trodde att dom är.
Det är klart att alla förändras med tiden och det är inget som man kan göra något åt. Men en förändring sker inte i ett handslag. Man går inte från att hata lögner till att själv gå runt och vara mytoman.

Någonting jag har riktigt svårt för är när de som ska vara ens vänner säger en sak ena gången och nästa gång en helt annan. Man kan tro att jag är dum, helt enkelt korkad och inte tänker på sånt. Men tro mig. Jag spelar bara.
Jag tänker, och det är nästan hela tiden. Det man ena gången säger det stannar i mitt minne och i mina tankar och när historien blir en annan nästa gång så VET jag det. För jag minns vad ni först sa. Och då handlar det inte om att man kommit på helt vad som hände utan plötsligt är historien en helt annan. Man var med någon annan eller gjorde något helt annat. Hur går det ihop?

Mycket kan jag ta, men inte falskhet. Det är något av det jag hatar mest och har svårast att förlåta. När det kommer till falskhet så är jag faktiskt långsint.
Så tänk på det.
Ska ni ljuga för mig så ljug smart. Jävligt smart. För lögner kommer tillbaka. Jagar ikapp dig och biter dig i röven. Tänk på det!
Jag VET när du ljuger.



Micha Hellberg'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: