2011-08-15
 00:07:03

What are words?

Jag undrar vad är ord?
Och vad är ord egentligen när man egentligen inte menar dom när man säger dom?

Folk säger föralltid. Men går det ens?
Människor lovar att man ska vara vänner föralltid och finnas där för varandra. Men efter ett tag sitter man ensam ändå. Och det är alltid när man behöver en vän som mest.
Min bästa vän, min barndomsvän, pratar inte ens med mig längre. Jag har inte fått någon som helst förklaring om varför. Men hon har helt enkelt bestämt sig för att hon inte vill ha med mig att göra. Det är såklart ingenting som jag kan styra över. Men det hade varit lättare om man hade fått en förklaring om varför en vän man haft i 15 år inte vill prata med en helt plötsligt.

Jag vet dessutom att jag inte alltid varit så snäll.
Vissa tillfällen vet jag själv att jag varit en riktigt bitch. Jag kunde styra och manipulera min omgivning hur jag ville. Det är inget jag är stolt över idag. Men jag var riktigt elak.
Jag vet att jag idag är som mest hatad av en massa människor som en gång faktiskt var mina vänner. Och det är endast pga hur jag behandlade människor runt mig. Vänner som familj, främling som fiende. Jag brydde mig inte. Jag hade makt och jag använde den. En gång sa min pappa till mig att jag skulle bli hatad och ensam en vacker dag. Och vad brukar man säga?
Man lär sig av sina misstag. Right?!

Jag vet att man gör det. Jag har fått lära mig den hårda vägen.
Jag var elak, jag var en bitch. Jag håller med. Jag var den där typiska tjejen som frös ut folk och valde sina vänner och dög dom inte efter ett tag så bytte jag ut dom och lät dom veta det.
Men som tur är så lärde jag mig av mina misstag. Och idag är jag en helt annan person. Jag ger alla männsikor en chans idag, jag struntar i utseende och kunskap. Jag bryr mig om peronligheten och jag försöker inte längre forma mina vänner utan dom är bara helt perfekta som dom är i sig själva.
Även jag har vuxit upp.

Så männsikor nu vet vi. Det finns inget föralltid.
Det är bättre att bara leva i nuet och fokusera på det som sker i stunden och vara glad man har just dom fina vännerna man har.




Micha Hellberg'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: