2012-08-07
 14:49:05

Ikväll far vi

Som rubriken avslöjar så åker vi ikväll. Det blir mot Norge först för att lämna av en person och plocka upp en ny. Efter det bär det av mot Grönland och isen. Vi kommer att ledas av en helikopter där uppe och det ryktas om att man har en chans att få flyga någon gång. Dessutom kommer vi att befinna oss såpass långt upp att det inte skulle vara helt osannolikt att få se en isbjörn. Det vill jag göra. Flyga helikopter och se en isbjörn. Detta blir en av mitt livs resor. Jag har svårt att ta in att jag ens vågade mig iväg på det här. Helt ensam och utlämnad åt främlingar i en hel månad. Men kocken är snäll och tar hand om mig. Dessutom har jag inga svåra uppgifter. Städa lite och hålla ordning. Diska och tvätta och sen hjälpa till lite i byssan när det behövs. Igår fick jag skära skinka och salami och idag skar jag grönsaker. Nu tog jag lite rast och la mig i kojen medan jag väntar på att min tvätt ska bli klar. Tio minuter kvar! Puss på er, Micha Hellberg'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: