2012-08-24
 13:50:10

Roderhaveri och minusgrader

Hej hej.
Hoppas allt är bra med er därhemma.
Ni ska veta att jag saknar er hur mycket som helst.
Men om fem dagar börjar resan hem.

Vi ska åka med en sälfångarbåt härifrån. Dom ska möta upp oss någonstans här ute på havet utanför all is antagligen och köra in oss till Långebyn på svalbard och därifrån verkar det bli flyg till oslo. Sedan är resten av resan oklar men vi räknar med att vara hemma på lördagen där.
SKÖNT!!

Igår fick ryssarna bakom oss dessutom roderhaveri och vi fick bogsera dom en bit. Sedan verkade det som att dom fixat det. Men dom vill inte åka vidare så nu vet vi inte. Vi ligger mest still och väntar samtidigt som vi vaggas fram och tillbaka då det är lite blåsigt och snöigt just nu.

Imorse var det 4 minusgrader och matroserna frågade mig och kocken ifall vi inte skulle ut och göra vår första snögubbe i augusti.
Min enda kommentar blev att jag kommer uppskatta våra få plusgrader väldigt mycket när jag kommer hem.

Dessutom frågar folk hur jag tänkte med tjocktröja och skinnjacka. Men jag ska ju inte stanna här. Det gör ju inte så mycket om man fryser lite när man ska hoppa över från denna båten till den andra?!
Sen är man ju ändå inne och i Norge är det ju inga minusgrader.

Jag var smart och valde lite packning framför varm jacka osv. Dock kunde jag kommit ihåg min mössa.

Just det jag glömde säga att jag flög helikopter i måndags. Det var ganska coolt att se allting uppifrån. Men jag såg typ samma sak. Is och vatten.
Sen en liten del av Grönland.

Nu ska jag vila lite innan det är dags att jobba igen.

Micha Hellberg'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: