2012-08-08
 10:10:15

Ute på det stora blå

Nu är vi omringade av blått vågigt vatten.
Det åker förbi lite andra fartyg då och då. Men annars är det bara blå himmel och blått hav. Vågigt hav.

Det mest skumma idag är att jag har varit sjösjuk hela morgonen.
Vad hände där?
Nu börjar det ge med sig men jag hade gärna behållit min frukost i magen. Den var ju god!

Men iallafall. Idag har jag inte hunnit göra så mycket.
Duka fram frukost, diska, tvätta.
Duka av frukost, städa och vika tvätt och däremellan kräkts två gånger.
Men men hard life är det.
Bara att spy och sen fortsätta med det man höll på med.
Ingen annan gör ju ens uppgifter liksom.

Nu ska jag gå ner till mässen och tvätta stolar.
Jag har så roligt liv just nu...
Sen är det lunch som ska förberedas dryck till och sen är det bara att diska och ta rast igen och då ska jag sova en stund.

Och just det. jag tänkte förklara en sak för bla Scott som inte trodde man hade internet ute på havet.
Tv, telefon och internet går via satelliter. Inte bästa uppkopplingen med andra ord. Det är segt internet och ibland väldigt dålig mottagning i både telefon och Tv. Allt handlar om fartygets position till satelliten.
Kan ta igår som exempel.
När vi var i hamn fortfarande så kom en kran och ställde sig ivägen för satellitens signaler vilket gjorde att vi inte hade internet på nästan hela kvällen.

Men men skriver mer sen.
Puss på rumpan!

Micha Hellberg'


Janina

Åh saknar dig! "/ va hade du för mail adress gumman? Puss på fina dig :)



PUBLICERAT: 2012-08-08, 12:25:44 | URL: http://Niiinahs.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: